لوگو حسابدار برتر

حسابداری دولتی چیست؟

حسابداری در بخش های مختلف به شیوه ای متفاوت در حال انجام گیری است، فرایندهای مرتبط با حسابداری باعث نظم بخشی نقل و انتقالات مالی می شود، همچنین حسابداری در حوزه های مختلف حرف اول را می زند.

یکی از بخش هایی که حسابداری همیشه در آن مورد استفاده قرار می گیرد، حسابداری دولتی می باشد، در واقع این روش از حسابداری باعث سهولت فرایندهای مختلف در ارگان های دولتی شده و همچنین حسابداری دولتی بر اساس پارامترهای مختلف و علم خاصی همیشه در ارگان ها اعمال می شود، حسابداری دولتی باعث برنامه ریزی و مدیریت بخش های مالی به شیوه ای متفاوت می شود‌.

حسابداری دولتی بر اساس آخرین متدهای جهانی دنبال شده، این نوع از حسابداری دولتی بر اساس اسناد مالی مرتبط انجام می شود‌.

حسابداری دولتی چیست؟

حسابداری همیشه در تمامی ارگان ها و سازمان های دولتی نقش کلیدی و پررنگ خود را به درستی ایفا کرده است، یکی از سرفصل های حسابداری که همیشه مورد توجه قرار می گیرد، حسابداری دولتی می باشد.

در این روش از حسابداری با بررسی تمامی داده ها، گردش های، ورودی و خروجی در بخش های مختلف ارگان های دولتی حسابدار بر اساس اصول و مبانی حاکم حسابرسی را انجام می دهد، حسابداری دولتی همیشه در خصوص ارگان های وابسته به دولت انجام می شود و از طریق داده های به دست آمده، می توان به بررسی های دقیق تر دست پیدا کرد، در حسابداری دولتی تمامی اطلاعات باید صحیح و درست باشند و هیچ گونه خطایی باید حین حسابرسی انجام نشود، چون در غیر این صورت داده های به دست آمده به واقعیت نزدیک نخواهند بود‌.

داده ها پس از بررسی در این نوع از حسابداری در بخش های مختلف ثبت می شوند و گاهی اوقات به صورت سالانه و ماهانه مورد بررسی قرار می گیرند.

در حسابداری دولتی میزان مهارت و تجربه حسابدار حرف اول را می زند، چون در غیر این صورت به راحتی نمی تواند از داده هایی که در اختیار دارد، استفاده کند. هدف اصلی حسابداری دولتی در سال های اخیر دسترسی بیشتر به تمامی داده های مالی و برنامه ریزی بودجه می باشد، چون در غیر این صورت بودجه مالی قابل تعیین نیست، این فعالیت ها معمولا به صورت دوره ای تکرار می شوند، تا بودجه نهایی تعیین شده و بهتر بتوان بر اساس گردش مالی بودجه را تخصیص داد.

این نوع از حسابداری در سال های گذشته در خصوص ارگان های وابسته به دولت بیشتر از هر زمانی مورد توجه قرار گرفته است.

وظایف حسابدار دولتی چیست؟

 

حسابداری دولتی

 

فرد یا گروهی که وظیفه حسابداری یک سازمان یا ارگان دولتی را بر عهده می گیرند، علاوه بر داشتن صلاحیت در این زمینه باید وظایف خود را به درستی ایفا کنند، چون در غیر این صورت فعالیت های مربوط را به درستی نمی توانند انجام دهند، فرد حسابدار باید با آگاهی کامل فعالیت خود را انجام داده و تمامی نکات ریز و درشت را همیشه رعایت کند.

در ارگان های دولتی معمولا حسابرسی در بخش های مختلف صورت می گیرد، اولین گام حسابرسی در بخش حقوق و دستمزد ماهیانه کارمندان می باشد، که بر اساس مبلغی که از پیش تعیین شده است، باید انجام شود. دومین گام در در خصوص حسابداری در بخش دولتی تعیین بودجه سازمان یا ارگان در سال جاری می باشد و در صورت کسری بودجه تامین آن است، که تحت چنین شرایطی سازمان شرایط بهتری را از لحاظ مالی تجربه خواهد کرد.

در نرم افزارهای مربوط به حسابداری دولتی تمامی اطلاعات به دقت یادداشت می شوند، که حسابدار باید با دقت بسیار بالایی چنین کاری انجام دهد. بررسی گردش مالی در بازه های زمانی یک ماهه، فصلی و یک ساله تنها بخشی از وظایف یک حسابدار موفق در بخش های دولتی به شمار می آید.

بررسی ویژگی های حسابداری دولتی:

این نوع از حسابداری به سبب این که دارای ویژگی های مثبت بسیار زیادی است، بیشتر از هر زمانی امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع از حسابداری گزارشات مالی مربوط را به صورت جامع در اختیار شما قرار می دهد، که همگی مستند و قابل اطمینان هستند.

تمامی فعالیت های مربوط به حسابرسی در این نوع از حسابداری به موقع انجام می شود و به هیچ عنوان اتلاف وقتی وجود ندارد‌. تمامی گزارشات مالی که حسابدار دولتی در اختیار شما قرار می دهد، واقعی و قابل اطمینان هستند، چون این گزارشات بر مبنای اطلاعات حقیقی و واقعی به دست آمده اند.

گزارشات به دست آمده در این روش از حسابداری کاملا جامع و دربرگیرنده تمامی اطلاعات مهم در خصوص منابع مالی هستند و به همین جهت بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

شما به کمک حسابداری دولتی می توانید با آگاهی بیشتر فعالیت های مالی خود را انجام دهید.

استفاده کنندگان حسابداری دولتی چه کسانی هستند؟

افرادی که از حسابداری دولتی استفاده می کنند، معمولا به دو دسته استفاده کنندگان داخل سازمان و استفاده کنندگان خارج از سازمان تقسیم می شوند و هر یک بر اساس اهداف خاصی این داده های مالی را جمع آوری می کنند. از استفاده کنندگان داخل سازمان حسابداری دولتی می توان به: مسئولین برنامه ریز، وزیر یا رئیس ارگان دولتی، مدیران سطوح میانی، بازرسان و حسابرسان داخلی داخلی می باشد، چنین افرادی به دلیل این که در مقابل دولت یا مقامی دولتی مسئول هستند، باید حسابداری در بخش های مختلف را به شیوه ای نوین انجام دهند.

از استفاده کنندگان خارج از سازمان حسابداری دولتی نیز می توان به: هیات دولت، مجلس نمایندگان، حسابرسان مستقل و مردم اشاره کرد، تمامی داده ها باید کاملا واضح و شفاف باشند، تا هیچ گونه شک و شبهه ای به وجود نیاید.

اگر برای انجام حسابداری دولتی نیازمند گروه یا پرسنل با تجربه ای هستید، که در این مسیر شما را همراهی کند، کادر حرفه ای و تخصصی حسابدار برتر بهترین گزینه برای شما به شمار می آید، که در این مسیر به خوبی می تواند همراه شما باشد و کادر این مجموعه به واسطه تجربه و تبحر بسیار بالای خود در فعالیت های حسابداری بهترین عملکرد ممکن را از خود همیشه نشان می دهند و همیشه در تمامی سال ها به واسطه فعالیت حرفه ای خود توانسته رضایت بیشتر مشتریان خود را جلب کند.

این شرکت دارای فعالیت کاملا درخشانی در حوزه حسابداری دولتی می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جست و جو کنید!

آیا سوالات دیگری دارید؟

با کمال میل پاسخگو شما هستیم 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *